donderdag 16 mei 2013

Moederdag, Mother's day, Memmedei

Een poosje geleden vroeg de juf van de jongste of ik mee wilde helpen met het maken van een moederdagcadeautje. Met het kunstproject eerder dit jaar, had ik ook al geholpen en dat vond ik erg leuk om te doen.

Ik keek op internet voor inspiratie en vond daar een aantal ideeën. Thuis maakte ik met de meiden een aantal proefjes om aan de juffen te laten zien. Ze vonden het knutselwerk van Nofelik nifelje het leukst: een armband van transparante slang met kraaltjes erin. Wij vervingen het plantenstokje voor een precies passende deuvel. In de eerste week werden de handjes omgetrokken en door de kleuters uit geprikt. Thuis knipte ik alvast iets minder dan 70 armbanden en stopte er aan één kant een deuveltje in. In de tweede week mochten de kinderen de armbanden vullen met kleine kraaltjes. Ik niette het eindresultaat  om de pols van het papieren handje, op een cirkel met daarop de tekst: High five foar mem (of voor mama). Natuurlijk pakte ik het geheel ook nog in en kwam er een klein gedichtje op het cadeautje.

Omdat het cadeautje van mijn jongste nu geen verrassing meer zou zijn, maakte zij samen met de juf nog een extra aardigheidje; ik kreeg een mooi beschilderd dienblad.

Dit is de armband die de jongste van onze meiden voor mij maakte. Ik draag 'em al bijna de hele week.
 
                                                                                                               


 

 

1 opmerking:

  1. Dat ziet er inderdaad leuk uit! Had je leuke reacties gekregen?!
    En natuurlijk "mag" je in mijn fryske dames lijstje...ga ik regelen!
    fijn (pinkster) weekend gewenst! groeten Petra

    BeantwoordenVerwijderen