zaterdag 14 december 2013

Engeltje, Angel doily

Jongste is altijd erg vroeg wakker. Pluk de dag zou je zeggen, maar vanochtend was het voor huishoudelijke klusjes toch echt te donker. Daarom maakte ik een klein engeltje van een gehaakte onderzetter/ kleedje dat ik gisteren op de Kerstmarkt hier in het dorp kocht.

 Ook zin om er eentje te maken? Onderstaand volgen een paar foto's, een kleine fototutorial dus.

Twee lapjes van vilt voor het lijfje, een wolviltballetje, een pijpenrager bekleed met een strookje vilt en de onderzetter.

De armen legde ik met wat vulling tussen de twee lijfdelen en naaide ik zo vast. Voor het maken van handjes omwikkelde ik de polsjes.

Het kleedje naaide ik vast op de plek van de spelden. Met een draad van boven naar onder en weer terug bevestigde ik het hoofdje aan het lijf. Daarna tekende ik een gezichtje en prikte met een wolviltnaald wat haren in het hoofdje. Ophanglusje er aan en klaar.   

 Heb nog vijf van die kleedjes over, maar nu is het helaas licht genoeg om aan de slag te gaan met andere klusjes.

1 opmerking:

  1. Vreselijk he die nachtbrakers. Mijn kinderen konden er ook wat van, nu kunnen ze gelukkig wel uitslapen. Wat een grappig engeltje heb je gemaakt. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen